Politia Rutieră a solicitat reintroducerea radarelor fixe, potrivit site-ului instituţiei. Reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Transporturilor vor lucra la pregătirea cadrului legal de funcţionare a acestor aparate.
„Directia Rutiera a initiat demersurile pentru reimplementarea radarelor fixe. Au fost destule probleme si discutii interminabile pe aceasta tema si din acest motiv am cerut sa participe toti factorii implicati in siguranta rutiera. Dupa ce se va gasi cea mai buna solutie, vor urma recalibrari si reasezari ale radarelor fixe, astfel incat sa serveasca in primul rand la reducerea numarului accidentelor rutiere”, a declarat comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere.
Unul dintre motivele pentru care autorităţile doresc reintroducerea radarelor fixe este reducerea numărului de accidente grave produse din cauza vitezei, dar şi a altor abateri pe care şoferii le comit atunci când ştiu că nu sunt văzuţi de nimeni.
În 2011, numărul accidentelor de circulaţie a scăzut cu aproape nouă la sută, faţă de anul trecut, iar cel al persoanelor decedate în urma acestor evenimente s-a redus cu peste 20 la sută, potrivit Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) citat de Gândul.info. Numărul accidentelor de circulaţie a scăzut cu 8,8 la sută (1.724 de accidente, – 168 de cazuri), cel al persoanelor decedate a scăzut cu 20,5 la sută, (409 persoane decedate, – 106 cazuri ), iar numărul persoanelor rănite grav a scăzut cu 9,2 la sută (1.590 de persoane rănite grav, – 163 de cazuri).
Principalele cauze generatoare ale accidentelor rutiere produse în prima partea a anului au fost: viteza, fie neadaptată la condiţiile meteo, de drum sau trafic, fie peste limita legală (25,3 la sută din totalul accidentelor), urmată de traversările neregulamentare ale pietonilor (18,0 la sută) şi neacordarea priorităţii pietonilor angajaţi regulamentar în traversare (12,3 la sută), ne relateaza realitatea.net