Beneficiile Vitaminelor si mineralelor

Beneficiile Vitaminelor si mineralelor

Multe persoane au un deficit de anumite vitamine si minerale, iar cu timpul acest lucru poate conduce la aparitia unor boli cronice, cum ar fi: afectiunile cardiovasculare, osteoporoza si cancerul.

Asadar, a intelege necesitatile organismului poate fi foarte complicat si confuz. Unele persoane, in special adultii, se confrunta cu un deficit de vitamina B12, deoarece organismul intampina dificultatea de a asimila acest nutrient din alimente. Un nivel scazut de vitamina B12 poate cauza pierderi de memorie, dementa si amorteala la nivelul bratelor si a picioarelor.

O cantitate prea mare de vitamina A are un efect negativ asupra oaselor si mareste riscul de aparitie a fracturilor de la nivelul soldurilor.

Surse naturale de zinc: carnea de vita, de pasare, stridiile, alge de mare, cereale fortifiate, fasolea boabe si nuci/alune. Deoarece vegetarienii absorb mult mai greu zincul, expertii recomanda zilnic o cantitate dubla de zinc asimilata din alimente. Daca este luat in combinatie cu anumiti antioxidanti, zincul are rolul de a intarzia procesul de degenerare maculara cauzat de imbatranire.

Este de la sine inteles ca descoperirile despre necesitatile nutritionale ale organismului nostru evolueaza in continuu si ca noi studii pot demonstra ce ceea ce era odata sanatos, acum este nociv pentru sanatate. De exemplu, unele studii au indicat faptul ca vitamina E imbunatateste memoria, reduce riscul bolilor de inima si ofera protectie impotriva cancerului. Cu toate acestea, rezultatele obtinute in urma testelor clinice au fost dezamagitoare. Cele mai recente studii cu privire la suplimentarea cu vitamina E arata ca acest lucru nu poate afecta sanatatea, insa nici beneficiile nu sunt foarte mari.

Pe de alta parte, exista studii care sustin cu tarie beneficii importante aduse de suplimentele de vitamina D.

Fie ca ai sau nu ai mari tangente cu bucataria, este foarte simplu sa inveti cateva lucruri despre cum sa profiti la maxim de beneficiile pe care le pot aduce unele alimente. Alegerea alimentelor, precum si modalitatea de preparare au o importanta foarte mare. Selecteaza alimentele in asa fel incat sa fie o varietate de culori, ne relateaza eva.ro

Daca ti-a placut arata-le si prietenilor tai:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Leave a Reply

Your email address will not be published.