Despre Vitamina C






Vitamina C

Din copilarie parintii nostri se straduiau sa ne asigure necesarul de Vitamina C pentru a sta departe de multe afectiuni si pentru a ne bucura de un sistem imunitar imbatabil.

Vitamina C este necesara in formarea colagenului, proteina importanta ce da tarie oaselor, cartilagiilor, muchilor si vaselor de sange. Totodata contribuie la buna mentinere a capilarelor, oaselor si dintilor. Beneficiile nu se opresc aici, vitamina C accelereaza vindecarea ranilor, regenerarea tesuturilor precum si la sinteza hormonilor cortico-suprarenalieni. Scade colesterolul sangvin, protejeaza organismul fata de substantele cancerigene ce sunt un pericol la care suntem din ce in ce mai expusi si creste si mentine randamentul fizic, sa nu uitam ca are si actiune antialergica si intervine in metabolismul carotenilor.

Carenta apare cel mai des la oamenii in varsta, la cei dependent de bauturile alcoolice.

Doza zilnica recomanadata de vitamina C este de 60 de mg. Simptomele lipsei de pretioasa vitamina sunt: oboseala, astenie, slabiciune, stare de depresie. Lipsa poftei de mancare, dureri osoase moderate, ameteli, piele uscata, edeme, gingivita, hemoragii sunt tot efectele lipsei vitaminei C. Nu trebuie omis nici faptul ca o carenta grava poate conduce in scurt timp la aparitia scorbutului, o boala caracterizata prin anemie, caderea dintilor si sangerari sub piele. In carenta de vitamina C tenul devine uscat si palid, pierzandu-si stralucirea.

Pentru un adult sanatos e doza recomandata este de 73 mg/zi. La femeile aflate in perioada de graviditate, acesta este de cea 100 mg/zi, iar la cele care alapteaza de 50 mg/zi. Necesarul de vitamina C al copiilor este de 1,5-2 mg/kilogram-corp/zi, raportat la varsta acestuia. Sunt si doctori care recomanda doze de vitamina C mai mic.

Cel mai la indemana si cel mai usor mod de a asimila vitamina C este sa consumam mai multe portocale, lamai si grapefrut. Aproximativ 150 de mililitri de suc de portocale pe zi iti pot oferi doza zilnica recomandata de vitamina C.

Alimentul gustos, broccoli este pe langa delicious si foarte bun pentru organism. De asemenea, varza si guliile contin foarte multa vitamina C.

Persoanele care fumeaza, care beau cafea in canttitati foarte mari sau consuma bauturi alcoolice au nevoie de o doza zilnica mai mare de vitamina C.

Important este ca zilnic sa nu uitam sa ne luam doza de vitamina C, iar cand avem atatea resurse naturale este foarte simplu sa inlocuim pastilele. Fructele, legumele, sucurile naturale sunt un cadou pentru sanatatea si frumusetea noastra.

Daca ti-a placut arata-le si prietenilor tai:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on RedditPrint this pageEmail this to someone