Pro TV iese din lista must carry

Pro TV

PRO TV PE BANI. Distribuitorii de cablu vor plăti pentru a retransmite Pro TV. Este o premieră în existența de aproape 18 ani a postului fondat de Adrian Sârbu.

Pro TV a înștiințat CNA că iese din grila must-carry, începând cu data de 23 iulie. Cu alte cuvinte, începând de la această dată, societățile de cablu trebuie să ceară acordul Pro TV pentru a retransmite postul și să plătească pentru a-l putea retransmite către abonați.

“Vă rugăm să dispuneți comunicarea publică a renunțării la regimul must carry pentru serviciul de programe”, spune Pro TV în adresa către CNA.

Cum justifică Pro TV mutarea?

“Decizia noastră este motivată de faptul că Pro TV se află într-un proces de modificare a strategiei de distribuție în vederea trecerii la transmisia digital terestră și implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel național după un concept care ne va ajuta să minimalizăm impactul digitalizării asupra business-ului.

Schimbările de distribuție nu vor afecta în niciun fel conținut”, se arată în justificarea postului de televiziune.

Pro TV era în capul listei posturilor must carry libere la retransmisie, având cea mai mare audiență medie.

Contactată de Paginademedia.ro, Maria Apostol, PR manager Pro TV, a declarat, că, momentan, românii nu vor fi afectați de noua măsură și vor vedea Pro TV.

S-au încheiat noile contracte, în noile condiții? “Nu comentez”, a răspuns oficialul Pro TV legat de acest aspect.

Momentele provocatoare cer măsuri îndrăznețe: creșterea prețului publicității și a taxelor pentru cabliști. O spunea Adrian Sârbu, șeful CME, compania care operează grupul Pro, încă de la începtului anului.

În comunicatul care prezinta rezultatele grupului CME în 2012, Adrian Sârbu vorbea despre “măsurile îndrăznețe” pe care pe care le cere situația dificilă cu care se confruntă compania mamă.

Adrian Sârbu, președinte și CEO al CME:

“După cum am arătat în noiembrie, performanțele noastre din acest an reflectă situația dificilă în care a fost piața media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăznețe: creșterea prețului publicității și a taxelor pentru cabliști.

Cu o poziție puternică de lider pe toate piețele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 și suportul majorității acționarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi și vom putea crește veniturile.

Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile și să îmbunătățim partea de lichidități”.

Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit datelor publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME), în luna februarie 2013. Cifrele sunt în scădere față de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.

Intențiile Pro TV cu societățile care retransmit posturile au fost vizibile de la sfârșitul anului trecut. În urma unei neînțelegeri cu Dolce (operatorul DTH al Romtelecom), legată de prețul cerut de Pro TV, posturile grupului Pro au ieșit, pentru o perioadă, din grila de programe.

Ulterior, Dolce și Pro TV au ajuns la o înțelegere, iar canalele au reintrat în grile pentru abonații companiei. De precizat că principiul must carry nu se aplică la operatorii prin satelit de tipul DTH.(Sursa: PaginadeMedia.ro)

Daca ti-a placut arata-le si prietenilor tai:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Leave a Reply

Your email address will not be published.