Dispar tarifele de roaming si scad tarifele internationale din 2014

0
10

Tarife Roaming

După ce acest pachet va fi adoptat, vor avea loc reduceri ale costurilor suportate de consumatori, se vor simplifica procedurile administrative greoaie cu care se confruntă întreprinderile și se vor crea noi drepturi atât pentru utilizatori, cât și pentru furnizorii de servicii, pentru ca Europa să redevină un lider mondial pe piața digitală.

José Manuel Barroso, președintele Comisiei Europene, a declarat: „Pentru interesele strategice ale Europei și pentru avansarea sa economică, pentru sectorul telecomunicațiilor în sine și pentru cetățenii nemulțumiți că nu au un acces deplin și echitabil la serviciile de internet și de telefonie mobilă este esențial să se realizeze noi progrese pe calea unei piețe unice europene a telecomunicațiilor.”

Sectorul telecomunicațiilor reprezintă 9 % din economia digitală a Europei, deoarece, pentru a fi competitive la nivel mondial și pentru a furniza servicii, toate sectoarele depind tot mai mult de conectivitate.

Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei și comisar pentru agenda digitală responsabil cu elaborarea pachetului legislativ, a declarat: „Pachetul legislativ propus astăzi este un semn extraordinar pentru viitorul telefoniei mobile și al internetului în Europa. Comisia Europeană spune nu tarifelor majorate pentru roaming. Ea spune da neutralității internetului, investițiilor, noilor locuri de muncă. Punerea la punct a sectorului telecomunicațiilor nu privește doar acest sector, ci înseamnă și sprijinirea dezvoltării durabile a tuturor sectoarelor.”

În ciuda unor valuri succesive de reforme pe care le-a întreprins Uniunea Europeană și care au contribuit la transformarea modului de furnizare a serviciilor de telecomunicații în Uniunea Europeană, acest sector continuă să funcționeze preponderent pe baza a 28 de piețe naționale. Nu există nicio companie de telecomunicații care să funcționeze în toată UE, ceea ce face ca atât operatorii, cât și clienții să se confrunte cu prețuri și norme diferite.

Ar urma ca de la 1 iulie 2014 să se desființeze taxele pentru apelurile primite în roaming. Companiile de telecomunicații ar urma să aleagă între 1) a oferi pachete care vor fi valabile oriunde în Uniunea Europeană („vorbești afară la tarife ca acasă”) și ale căror prețuri vor fi dictate de concurența internă și 2) a permite clienților să se „decupleze”, adică să opteze pentru un furnizor de roaming care oferă tarife mai mici (fără a trebui să cumpere o nouă cartelă SIM). Această prevedere are la bază Regulamentul privind serviciile de roaming din 2012, prin care operatorii sunt obligați să reducă prețurile cu ridicata cu 67 % în cazul datelor începând cu luna iulie a anului 2014.

Un alt aspect important este dat de Desființarea tarifelor majorate pentru apelurile internaționale efectuate în interiorul Europei

În prezent se observă o tendință a companiilor de a aplica tarife majorate pentru apelurile în rețele fixe sau mobile efectuate de consumatori din țara lor de origine în alte țări ale UE. Conform propunerii de astăzi, companiile nu ar mai putea percepe pentru un apel efectuat într-o rețea fixă din interiorul UE un tarif mai mare decât pentru un apel național interurban. Tariful pentru apelurile efectuate într-o rețea mobilă din interiorul UE nu ar putea depăși 0,19 EUR pe minut (plus TVA). La stabilirea prețurilor, companiile ar putea recupera costurile justificate în mod obiectiv, însă ar dispărea profiturile arbitrare realizate din apelurile efectuate în interiorul UE.

Ar urma să se interzică practicile de blocare sau de încetinire a conținutului de internet, utilizatorii urmând să aibă acces la internet deplin și deschis, indiferent de prețul sau de viteza stipulate în abonamentul lor de internet.

Companiile ar putea, în continuare, să furnizeze „servicii specializate” de calitate garantată, cum ar fi televiziunea prin internet (IPTV), video la cerere, anumite aplicații, precum imagistica medicală de înaltă rezoluție, săli de operație virtuale, aplicații cloud care necesită prelucrarea unor cantități mari de date și care sunt vitale pentru activitatea întreprinderilor, în măsura în care acest lucru nu afectează vitezele de internet promise altor clienți.

Consumatorii ar avea dreptul de a verifica dacă beneficiază de vitezele de internet pentru care plătesc și să rezilieze contractul dacă angajamentele prevăzute în acesta nu sunt respectate, scrie Economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.