Skoda Octavia este un automobil care poate fi descris foarte bine de sintagma – what you pay is what you get – sau mai bine spus, Skoda ofera o excelenta masina pentru banii pe care-i dai pe ea.
Noi am avut ocazia sa evaluam prestatiile unui model impresionant din mai multe puncte de vedere. Este vorba de noua Skoda Octavia 1.2 TSI in echiparea Drive, pus la dispozitie de dealerul Skoda, Brady Auto Center.
Skoda Octavia este un companion placut la drum indiferent daca evoluezi pe autostrada sau in oras. De ce? Pentru ca Skoda Octavia ofera relaxarea si confortul care te binedispun, elemente bine gandite pentru un automobil de familie. Poate stiati deja ca Skoda Octavia ar putea foarte usor sa fie incadrata intr-un segment propriu. Constructorul a reusit o performanta inedita, insusita imediat si de altii care se lauda ca masinile lor surclaseaza segmentul din care fac parte, pozitionand Skoda Octavia la granita dintre clasa compacta si cea medie. Rezultatul este o solutie utila atat pentru cei care vroiau o masina compacta mai mare cat si pentru familisti. Vreti un plus ca argument: incercati sa umpleti abisul din spate, numit de unii portbagaj, si veti intelege usor despre ce vorbesc.
Din punctul de vedere al soferului am remarcat: o pozitie buna, usor de configurat, in scaunele din fata, suprafata vitrata cu o buna vizibilitate, o plansa de bord corect desenata si ergonomica, instrumentar usor lizibil si usor de accesat.
Din perspectiva pasagerilor, interiorul este mult mai bine lucrat decat multe concurente mai scumpe. Skoda n-a facut rabat de la calitate chiar daca vorbim de un produs al grupului VW pozitionat sub masinile Volkswagen. Materialele folosite la interior si dispozitivele tehnice sunt rezistente la utilizare si la proba trecerii timpului, lucru certificat de valoarea buna la revanzare a modelelor Skoda Octavia.
Motorizarea de 1.2 litri TSI, un motor turbosupraalimentat isi face treaba nemteste, are perioade scurte de revolta sonora la sarcini pline, insa instalatia audio si izolatia fonica buna, reduc din disconfortul creat atat de zgomotul aerodinamic cat si din cel venit de la grupul motopropulsor.
Motorul dezvolta 105 CP/5000 rpm si un cuplu maxim de 175 Nm/1550-4100. Plaja larga de turatii unde beneficiem de cuplu maxim, creaza premisele unui consum redus si emisii poluante reduse in conditiile unei elasticitati exemplare a motorului. Cutia cu 6 trepte este bine etajata ajutand motorul si soferul mai ales in trafic urban. Noi n-am reusit un consum mai jos de 9 l/100 km in oras, insa pe autostrada consumul s-a situat in jur de 7 l/100km.
Sunt valori OK pentru un motor mic, chiar supraalimentat si cu injectie directa, insa aici trebuie amintita masa totala a unei Skoda Octavia care depaseste 1.800 kg. Dinamica masinii este liniara, fara efecte speciale, insa datorita sasiului rigid si al sistemului de suspensii corect calculat, avem o tinuta de drum sigura si o buna aderenta in virajele negociate mai rapid.
Skoda Octavia 1.2 TSI in echiparea Drive dispune la capitolul siguranta de: ABS (EBV, MSR, ASR, MBA), airbag sofer si airbag pasager, airbag-uri laterale fata, centuri de siguranta in trei puncte pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager, avertizor centura de siguranta, deblocare automata a usilor in caz de impact, scaune fata cu tetiere reglabile vertical WOKS (optimizate pt. efect Whiplash – protectie in caz de impact din spate), sistem de ancorare ISOFIX pentru doua scaune de copii, siguranta copii la usile spate, cu indicator activare.
Modelul testat de noi Skoda Octavia 1.2 TSI Drive costa 12.394 euro fara TVA sau 15.369 euro cu TVA inclus, iar prin programul Remat poate ajunge si la 12.670 euro (tva inclus)